اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Thursday, April 18, 2013

Guru Pelatih.......


Kenangan Bersama Sir Asnawi dan Sir Hadi

                       Guru pelatih datang dan pergi. Hinggap sementara kemudian berlalu dengan kenangan dan pengalaman sebagai pendidik berhadapan dengan anak bangsa. Awal tahun 2013, Sek Keb Seri Budiman II menerima 3 orang guru pelatih lelaki iaitu Sir Asnawi, Sir Hadi dan Sir Hafiz. Mereka hanya berada di sini 3 bulan untuk menjalankan Latihan Praktikum sebagai pelatih IPG Kampus Batu Rakit, Terengganu.



Jika baik budi bahasa, ke mana pergi semua orang suka!


Kemesraan yang terpancar antara guru dan anak didiknya...

                        Sir Asnawi mengajar Syahmi Matematik, mesra peribadinya serta amat disenangi semua murid. Rasanya guru praktikal kali inilah, yang paling berjaya menambat hati semua warga sekolah. Sebagai ibubapa kepada anak didiknya, saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Sir Asnawi, Sir Hadi dan Sir Hafiz kerana telah beberapa bulan menaburkan bakti serta menceriakan anak-anak kami di SKSB II.



Sir Asnawi memberi tunjuk ajar kepada Syahmi dalam permainan catur


                       Terima kasih ke tiga-tiganya, tentu sekali warga SKSB II merasai kehilangan yang amat sangat dengan kemesraan anda bertiga. Nampaknya tiada lagi panggilan 'Sir Asnawi ' dalam diari kehidupan anak istimewa ini kerana tempoh Latihan Praktikum anda bertiga di SKSB II berakhir pada hari ini 18hb April 2013....namun di hati pastinya tidak akan lupa!


                       Secara tidak disedari, walaupun cikgu-cikgu bukan berpengkhususan di bidang Pendidikan Khas namun telah melalui pengalaman mengajar seorang anak istimewa autisme yang diinklusifkan di aliran perdana seperti Syahmi. Mungkin tak ramai guru pelatih lain yang melalui pengalaman seperti ini.


                       Selamat Maju Jaya ........


                   
Thanks for the 'Great Smile' Sir  .........


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...