اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Saturday, October 24, 2015

Lupa Sekejap...



Dia asyik dengan gadgetnya. Ke sana ke mari berkepit dengan gadgetnya. Berbuih mulut ibu untuk menyedarkan keburukan obsessnya yang itu. Tapi kali ini ibu berjaya meletakkan obsessnya ke tepi buat seketika. Bagaimana caranya?


Kawasan Rekreasi di Taman Tamadun Islam....

Ke Pulau Wan Man kami pagi Jumaat yang lalu. Pulau Wan Man terletaknya Masjid Kristal, Taman Monumen dan taman rekreasi bagi yang ingin mengeluarkan peluh. Pertama kali kami ke sana menyewa 4 Riding Bicycle dengan harga RM31.80 untuk setengah jam.


Awas! brek di tangan...hihihi

30 minit masa diperuntukkan, kita boleh berbasikal mengelilingi tasik di Pulau Wan Man sebanyak 3 kali mengikut kelajuan biasa (bukan perlumbaan). Pada mulanya saya ingatkan ia perkara mudah. Rupa-rupanya, berpeluh ketiak, peha semua anggota badan dibakar lelemaknya bila mengayuh basikal berkuasa 4 kayuhan orang dewasa ini. Mungkin bagi mereka yang cukup stamina, biasa bersenam, tidak menjadi masalah besar agaknya.


Giliran Syahmi menjadi driver.....

Sukanya dia hingga tak terkata, terutama apabila pemandu bertukar ganti. Kepercayaan yang diberi padanya untuk mengawal steering dan menggunakan brek tangan nampaknya tidak disia-siakan. Namun, sesekali tersentap kami dengan brek mengejutnya apabila dilihatnya kenderaan di hadapan...hihihi.

Seronok memang seronok, datanglah ke sini bagi sesiapa yang berminat untuk mencuba sesuatu kelainan. Santai bersama keluarga, sambil membentuk keyakinan diri anak-anak untuk mencuba sesuatu yang baru.

Teringat saya apabila si anak mencelah semasa kami bersembang-sembang sepanjang perjalanan 30 minit itu. Katanya "Saya nak cuba bawak basikal ni, nanti dah besar saya boleh juga ambil lesen memandu". Alhamdulillah, si anak berjaya melupakan gadgetnya seketika dengan syarat digantikan dengan aktiviti lain yang menarik minatnya.

Jom kita ke sini lagi di lain masa.....


video



0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...