اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Friday, March 14, 2014

Doa Buat MH370.....



Lokasi : Pantai Kuala Ibai, Kuala Terengganu (14hb March 2014 -  2.10pm)


                   Negara dikejutkan dengan misteri kehilangan MH370,  pesawat yang dikatakan paling selamat di dunia.  Namun takdir Allah tiada yang mampu mengatasinya. Beberapa hari berlalu masih menjadi tanda tanya bukan sahaja kita di Malaysia, malahan seluruh dunia menumpukan perhatian ke negara kita.


                    Ketika dalam keadaan sukar sebegini, menjadi tanggungjawab kita sebagai warganegara Malaysia untuk mempertahankan maruah negara di mata dunia. Bukannya mengeruhkan suasana. Kita boleh berbeza pendapat sesama kita, tapi apabila melibatkan maruah negara maka bersatulah semua.


                    Bagaimana dengan Syahmi, peminat (No 1 airplane) bila mengetahui misteri kehilangan pesawat MH370?  Gundah, gelisah, kesal lagaknya seolah-olah dia CEO MAS....hihi.  Secara tidak langsung, baru kita tahu bahawa pengetahuannya membabitkan MAS amat luas dibandingkan dengan usianya. Dia menyebut satu persatu kejadian kemalangan yang menimpa pesawat MAS terutamanya peristiwa Tanjung Kupang. Ceritanya, seolah-olah dia telah lahir semasa kejadian tahun 1977 itu. Inilah ciri-ciri autisme, bila obsess dengan sesuatu, mereka akan memfokus kepadanya 100%.


Walau hanya dari celah-celah jaring kawat...Syahmi tetap
setia mengambil gambar pesawat ini

                    Sebenarnya, Syahmi pengumpul airplane model MAS. Berpuluh-puluh model dikumpulkannya tanpa jemu. Sangat minat bermain games simulator pesawat. Sering ke Lapangan Terbang Sultan Mahmud untuk merakamkan pergerakan pesawat, samada yang hendak mendarat mahupun yang hendak berlepas.

             
                    Sebagai ibubapanya, nasihat saya padanya.....Doakanlah agar MH370 selamat kembali mendarat ke tanahair bersama penumpang dan anak kapalnya....aamiin. Semoga Dia yang di atas sana mendengar serta memakbulkan doa kita semua.
                   





               

                 

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...