اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Monday, November 23, 2015

Moderator.....



Kali ini menjadi moderator...Seminar Anak Istimewa Satu Anugerah

Berdebar juga kalau diberi tugasan mengejut, tugasan yang tak pernah dibuat seumur hidup. Tapi bila memikirkan untuk kemudahan semua dan ilmu yang ada tentang anak istimewa, diyakinkan diri bahawa ibu mampu juga lakukan. Bila lagi, kalau bukan sekarang...ya tak?

Tugasan yang dimaksudkan, menjadi moderator forum 'Kisah Ku' yang mengisi salah satu slot dalam Seminar Anak Istimewa Satu Anugerah yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri di bawah kelolaan LPPKN di Auditorium Maidam, Kompleks Seri Iman, Kuala Terengganu.


Program Kerajaan Negeri Terengganu di bawah kelolaan LPPKN
bersempena sambutan November Bulan Keluarga Kebangsaan 1 Malaysia

Ibu dah berumur, ibu dah hampir nak mencecah 50 tahun. Sejarah ibu dulu-dulu pernah menjadi pembahas sekolah. Pernah berpengalaman menghadapi saat-saat berhadapan dengan orang ramai. Pernah merasai saat 'malu' yang tidak terhingga apabila idea kehabisan separuh jalan.

Semua itu menjadi kenangan. Opah di kampung pernah berkata, "Kamu ni boleh ganti Rafidah Aziz" katanya ketika zaman persekolahan ibu. Sayang sekali harapan Opah berkubur begitu sahaja. Segalanya berkubur apabila ibu masuk ke alam pekerjaan dan berkahwin, lalu kemudiannya berhenti kerja atas alasan untuk memberi tumpuan terhadap keluarga.

Kata-kata seorang ibu merupakan doa. Tidak mustahil 'masin mulut' Opah, kebolehan ibu 'bercakap' menyerlah ketika usia 'senja'nya. Semoga kebolehan dimanfaat ke jalan yang baik...aamiin

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...