اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Sunday, September 8, 2013

Kelmarin 7hb Sept....Selamat Harijadi & Ucapan Tahniah, Syahmi....


SYAHMI

             Happy birthday Syahmi ......bukan terlupa, tapi harijadi mu jatuh pada hari yg membuatkan kita tiada masa untuk bermajlis harijadi. Tiada kek, tiada lilin, tiada rakan dan taulan. Kita sekeluarga terpaksa bangun awal kerana pada hari yang sama kamu akan menyertai acara Tilawah Al Quran MTQ Peringkat Negeri Terengganu di SMK Pulau Serai, Dungun, Terengganu.


SMK Pulau Serai, Dungun, Terengganu.......cantik sekolahnya

            Subuh-subuh hari, kita telah berkonvoi dengan Cikgu Rosma untuk ke lokasi yang mengambil masa kira-kira sejam perjalanan. Dengan ditemani hujan lebat, harijadi Syahmi tahun ini bersama dengan curahan rahmat-Mu ya Allah. Perjalanan lancar, sampai on time. Didahului dengan pendaftaran peserta oleh Cikgu Rosma sebelum makan pagi.


Cikgu Rosma menguruskan pendaftaran...

            Segala dipermudahkan-Nya. Syahmi menjadi peserta ke enam memperdengarkan bacaan Surah An Naba. Bacaan nampak bersahaja, namun tarannum perlu diperbaiki jika bercita-cita hendak bersaing di peringkat kebangsaan. Akhirnya kejayaan juga menjadi miliknya, menjadi Naib Johan dalam kategori (Rendah-Lelaki) tidak secara langsung memperbaiki pencapaian tahun lepas di mana beliau hanya berjaya menyandang tempat ke tiga. Alhamdulillah....nikmat-Mu ya Allah di mana-mana dalam pelbagai cara.
         
   
Kejayaan digenggam akhirnya!
         
              Majlis diakhiri dengan penyampaian hadiah, tamat kira-kira jam 4.00pm. Ceria dengan keputusan yang diperolehi. Senyum lebih bermakna kerana harijadi kali ini diiringi dengan sebuah kejayaan yang dikongsi bersama cikgu-cikgu pengiring, Cikgu Rosma Jasni dan Ustaz Basrie Ngah.


              Selamat Harijadi Syahmi, tahniah atas kejayaan kelmarin.....


Kejayaan dirai bersama teman dan guru.....

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...