اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Saturday, April 4, 2015

"Bonda Takkan Ada Sentiasa"



Pertama kali d pentas membicarakan tentang anak istimewa

Pertama kali dalam sejarah, memberanikan diri menaiki pentas untuk berkongsi pengalaman dengan ibubapa serta guru-guru semua dalam mendidik anak istimewa. Seminar Quranic Playgroup 2 - Bonda Takkan Ada Sentiasa berlangsung di Auditorium Perpustakaan Unisza, Kampus Gong Badak, Terengganu pada 2hb-3hb April 2015 yang lalu.

Perasaan berdebar masih terkawal. Mungkin sebab saya dah biasa menjadi 'penglipurlara' bagi ibubapa anak-anak istimewa di fb. Faktor usia juga mempengaruhi keupayaan saya mengawal keadaan. Makin berusia, kita makin cool menghadapi cabaran. Parent session berlangsung selama lebihkurang sejam setengah. Akhirnya 'banjir' jua dengan airmata seluruh auditorium kerana kita semua tahu 'bonda' takkan ada sentiasa menjaga anak syurga masing-masing.

Semoga seminar seumpamanya dapat diadakan lagi di masa-masa akan datang. Disamping berkongsi pengalaman, kita juga dapat bertemu dengan insan-insan hebat yang sama-sama berkecimpung dengan dunia anak-anak istimewa. Semoga dapat bertemu lagi, Cikgu Hanis Alias, Cikgu Nurul Aisyah, Cikgu Rosma dan lain-lain lagi.


Samsul Muariff Saroni nama ku di maya
 atau Kak Long

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...