اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Tuesday, April 25, 2017

Akhirnya Dijejaki Jua....EXITMANJUNG85



Noraini Zain sekarang merupakan pemilik Noraini & Ashikin Associates.....
hebat kamu wahai sahabat ku 

Sekian lama tak jumpa, akhirnya daku dijejaki oleh mereka. Penyamaran ku berhenti setakat ini. Semua mereka udah mengetahui di mana sahabat mu yang ini berkelana. Berpuluh tahun di Terengganu, tiada siapa dapat menghidunya.

Bukan tak ingat, bukan sengaja melupakan. Tapi perjalanan hidup kita tidak sama lagi. Masing-masing sibuk dengan urusan kehidupan. Malah ada diantara kita yang telah mendahului menemui-Nya...Al fatihah buat arwah Noraidah Karim yang berasal dari Tanjung Malim.

Kelmarin, 23hb April 2015, seorang sahabat ku, Noraini Zain bertandang ke Terengganu bersama keluarganya untuk bercuti. Sambil menyelam minum air. Sempat juga kami bertemu walau seketika. Hampir 30 tahun tak pernah bersua muka, pasti banyak yang hendak diceritakan. Berpelukan kami kerana kegembiraan.

Dua jam tak lama, gelak ketawa masih seperti dulu. Cerita tentang suka duka pengalaman hidup masing-masing. Bersyukurnya kami berdua kerana masih diberi peluang oleh-Nya untuk bertemu semula dalam usia 50 tahun lebih. Walau diri ku sudah tidak sama seperti dahulu, udah 'montok' terlebih kata mereka....hihihi

Semoga usaha untuk menyatukan kami bekas siswa/siswi Dip. Pentadbiran Awam (85-87- ITM Sri Manjung) dipermudahkan dengan majlis reunion tidak lama lagi...InshaAllah

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...