اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Tuesday, May 8, 2018

Melangkah Bukan Kalah...



Melangkah kaki....

Kena fikir dalam-dalam hal anak istimewa ni. Bukan ikut kemahuan kita, kena rasional demi masa depan si anak. Dengan berat hati, saya melangkah ke pejabat untuk mendapatkan borang permohonan pertukaran sekolah.

Dulu, ibu pernah mendambakan kamu bersongkok, berlengan panjang, berkasut hitam jalan beriringan dengan kawan-kawan di sebuah sekolah agama. Harapannya, biar akhlak, amalan mu lebih baik dari kami yang hanya bersekolah biasa.

Dambaan ibu hanya bertahan selama 3 tahun 5 bulan ....namun dikau
mampu membuktikan sesuatu pada mereka

Siapa sangka, kamu hanya dapat bertahan selama 3 tahun 5 bulan, akhirnya ibu terpaksa menarik kamu keluar dari sekolah berkenaan demi sebab-sebab yang mesti dipendamkan. Biarlah ia menjadi rahsia. Kita jaga periuk nasi orang, semoga Allah menjaga urusan kita di hari muka...InshaAllah.

Hari ini ibu submit borang permohonan pertukaran sekolah, mungkin seminggu dua lagi kamu boleh berpindah ke sekolah baru. Dekat jer, tak jauh dari rumah. Ada sayap pendidikan khas. Semoga dengan itu, diri mu akan lebih dihargai. Belajar rajin-rajin, jangan toleh belakang. Terus meredah cabaran yang mendatang. Allah dah atur yang terbaik untuk kamu, percayalah.

Dalam sendu, tidak lupa ibu tetap mendoakan kamu berjaya dalam kehidupan...aamiin


Aamiin


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...