اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Friday, August 16, 2013

Tutup Buku Raya.....Buka Buku Sekolah




                1 Syawal memang ditunggu.....lebih seminggu berlalu terasa bagaikan semalam takbir bergema. Bagaikan semalam juga bermain pelita, bunga api di halaman rumah. Bagaikan semalam juga berbaju sedondong seisi keluarga ke rumah sanak saudara bermaaf-maafan sambil menjamah juadah hari raya.

                 Esok 10 Syawal 1434H, maknanya hari raya juga telah masuk hari ke 10. Ramai yang sibuk menghadiri rumah terbuka di sana-sini. Ada juga di kalangan kita yang telah atau sedang berpuasa sunat 6 bagi merebut ganjaran besar yang dijanjikan-Nya.

                 Esok dan lusa juga murid/pelajar mula kembali ke sekolah. Cukup-cukuplah dengan mood raya tu, murid/pelajar kena lebih serius dengan pelajaran masing-masing memandangkan penggal terakhir persekolahan dipenuhi dengan cabaran peperiksaan. Lebih berdebar lagi bagi mereka yang akan menduduki UPSR, PMR, SPM. Bukan masanya untuk bermain lagi, masing-masing mesti serius untuk melakukan 'pecutan' terakhir.

                 Jadual Syahmi selepas ini memang ketat termasuk menyertai Tilawah Pendidikan Khas Peringkat Negeri Terengganu di Dungun, Terengganu. Kemudian, jadual persekolahan akan kembali kepada asal, kegiatan kokurikulum, kelas KAFA juga peperiksaan akhir tahun.

                  Selamat Maju Jaya Anak-Anak Semua.......

               
Esok mula ke sekolah...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...