اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Thursday, August 15, 2013

Aidil Fitri 1434H Bersama Sahabat Autisme Malaysia


                
                 Berlalu sudah 1 Syawal 1434H, mood 'balik kampung' sudah usai......yang tinggal hanyalah kenangan bersama sanak saudara di sana. Bagi ibubapa anak-anak autisme, hari-hari perayaan merupakan hari penuh debaran dan dugaan kerana terpaksa menempuhi cabaran menyesuaikan si anak dengan masyarakat luar yang rata-ratanya kurang mengerti tentang autisme.


                 Bertemu sahabat Autisme Malaysia, Linda Rosmaidi di kediamannya dekat Padang Rengas, Perak. Mengenali si anak istimewa, Zarif yang sangat ceria tingkahlakunya. Si anak mula bercakap sepatah dua kata dengan perkataan yang sedikit 'pelat', namun si anak telah mula menunjukkan minat untuk menulis. Mesra dalam pergaulan walau pertama kali bertemu. Eye contact yang sangat bagus! Menjadi tanda tanya pula di hati saya, autisme ke dia?

               
Autisme ke Si Comel???

Mesra bagaikan telah kenal lama....

                  Kami pula dikunjungi oleh beberapa sahabat Autisme Malaysia, Saudara Hasfizal Moktar serta isteri Pn Marina Ariff, Pn Nor Hayati Mohamad Sulaiman dan suami serta Pn Mayzatt Maisya dan suami. Kesempatan masing-masing berhari raya di kampung, merupakan peluang terbaik untuk berkumpul sesama kami bagi mengeratkan silaturrahim.


Deretan ibu-ibu anak istimewa berhari raya......

Bukan saja tetamu....tuan rumah (Syahmi)
pun tumpang sekaki menjamu selera!

Hanya 3 keluarga.....sudah cukup unuk menggamatkan suasana!

                  Sesekali ramai-ramai berkumpul begini memang meriah dengan keletah anak-anak yang pelbagai ragam. Mak, ayah asyik bersembang, kekadang terbabas juga si anak hingga ada yang terkena cakaran kucing peliharaan, ada yang menyusun kerusi macam keretapi dan macam-macam hal lagi.

                  InsyaAllah, tahun hadapan kita jumpa lagi jika diizinkan-Nya......

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...