اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Wednesday, December 31, 2014

Selamat Tinggal 2014....





Beberapa jam sahaja lagi, 2015 menjengah. Tahun 2014 ditinggalkan dengan penuh kenangan buat kita semua. Masing-masing ada cerita sendiri. Yang pasti, umur semakin meningkat, khudrat semakin berkurang. Itulah hakikatnya sebuah kehidupan.


Si anak telah mencapai sebahagian matlamatnya dalam pembelajaran di sekolah rendah setelah 7 tahun menuntut ilmu di sana. Walaupun penat 'berlari' bersamanya demi sebuah kejayaan, tapi si ibu tetap berasa puas. Banyak kali tersungkur, namun kami 'bangun' semula meneruskan perjuangan.


Halangan tetap ada, namun 'keajaiban' juga datang tanpa diduga. Kekecewaan dan kegembiraan, bertukar ganti. Yang diamanahkan tugas, buat-buat lupa tentang tanggungjawabnya. Tapi Allah maha mengetahui, dibuka hati insan lain berhati mulia yang datang tanpa disangka-sangka. Membantu tanpa mengharapkan balasan.


Biasalah manusia, bila berjaya ramai yang 'mengaku' hasil air tangannya. Berebut nak dapat publisiti, berebut nak masuk TV.....hehehe. Kini di akhir-akhir 2014, si ibu masih termenung di atas tangga. Mengenang nasib si anak di masa depannya. Mampukah kami sama-sama 'berlari' seiring seperti dulu. Menempuh duri ranjau ciptaan manusia.


Sesungguhnya, tawa si ibu menyembunyikan sejuta rahsia. Sedangkan si penyu juga menangis tiada siapa yang tahu. Biar ku pendam saja. Kenangkan pada insan lain yang lebih menderita. Doa yang baik-baik belaka. Buat si anak, semoga hidup mu sentiasa dilindungi dan diberkati-Nya selalu. Selagi ibu ada, akan ku pastikan kau terbela....aamiin



Penyu Menangis Siapa Yang Tahu.....




2 comments:

Pak Yoep said...

Selamat Tahun Baru....

SM Saroni said...

Terima kasih Pak Yeop...Semoga kehidupan anak2 istimewa kita terus terbela..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...