اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Monday, September 25, 2017

Pemergian Yang Ditangisi...Al fatihah


Allahyarhamah Erda Zuliana

Seorang yang disayangi oleh anak-anak istimewa kerana khidmat baktinya. Seorang ahli Terapi Cara Kerja, kerjaya yang amat sesuai dengan personalitinya. Lemah lembut, senyum sentiasa. Disenangi anak-anak syurga dan ibubapanya, majikan, sahabat dan taulan, apatah lagi keluarganya.

Sabtu, bersamaan 23hb Sept 2017 dikhabarkan berita sedih tentang pemergiannya oleh para kenalan 'sekasut'. Pemergiannya kira-kira 4.40pm di Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu. Jangan ditanya kenapa dan mengapa. Semuanya adalah perjanjian-Nya terhadap setiap hamba. Pendarahan dalam otak, jangkitan kuman semuanya hanya asbab kepada pemergiannya. Dalam usia 30 tahun, beliau telah dipanggil kembali oleh pencipta-Nya.

Bersama-samalah kita mendoakan agar rohnya aman di sana. Jasanya terhadap anak-anak istimewa di daerah ini amat besar, kebanyakan ibubapa kepada anak istimewa di sini amat mengenali Allahyarhamah yang tidak pernah lokek membantu.

Kelmarin, berkesempatan saya menjejaki kediamannya di Lorong Gong Kuin 2, Tok Jembal, Kuala Nerus. Kunjungan terakhir dari Kak Long tanda penghormatan buat insan yang banyak menabur bakti kepada anak-anak istimewa di daerah kami. Kak Long tidak akan melupai sokongan Erda atas kejayaan Syahmi selepas berjaya memperoleh 5A dalam UPSR 2014. Angpow paket berisi RM50 dari mu, membuatkan kami terharu kerana bagi Syahmi jumlah tu terlampau banyak.

Kak Long percaya, walaupun Erda telah tiada bersama kami, namu mu tetap akan disebut-sebut oleh ibubapa kepada anak istimewa atas kebaikan mu menyantuni anak-anak syurga kami. Pasti anak-anak syurga ini juga merindui 'sentuhan' terapi mu. Semoga amal bakti mu diterima-Nya, ditempatkan roh mu bersama-sama mereka yang dikasihi...aamiin


Innalillahiwainnailaihirojiun...Al Fatihah


2 comments:

Izyan Balqis said...

Al-Fatihah. Kunjungan dari kenalan adik arwah. Moga roh Arwah dicucuri rahmat oleh Allah SWT.

Smsaroni said...

Terima kasih atas kunjungan...sama2 kita mendoakan kebahagiaannya di sana

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...