اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Thursday, September 21, 2017

Forum Anjuran LPPKN di IPG Kampus Dato' Razali



Keratan akhbar keesokkan harinya berkenaan seminar
 "Anak Istimewa Satu Anugerah"

Beberapa kali menjadi panel program yang seumpamanya, membuatkan saya tidak lagi gementar dengan suasana. Boleh tidur mlam seperti biasa walau esoknya akan berkongsi pengalaman di hadapan orang ramai. Tak perlu skrip yang bertulis. Cukup sekadar mengetahui soalan-soalan yang akan dikemukakan supaya kita tahu skop jawapannya supaya tidak berjela-jela bercakap hingga mengambil masa yang sememangnya terhad.

Alhamdulillah, semoga bermanfaat buat ibubapa yang senasib. Buat bakal-bakal guru dan guru-guru yang sedia ada, harap dapat menjadikan perkongsian kami sebagai pedoman dalam menghadapi kerenah murid-murid nanti. Tidak mustahil suatu masa nanti, cikgu-cikgu akan berhadapan dengan anak autisme di kelas masing-masing kerana jumlah golongan ini semakin ramai dikesan dalam masyarakat.

'Anak Istimewa Satu Anugerah' merupakan tajuk forum yang dipilih. Terima kasih kepada pihak yang berusaha terutamanya LPPKN dan kerajaan negeri Terengganu atas keprihatinan terhadap isu anak istimewa. Tidak ramai yang cakna tentang anak istimewa, biasanya kita mengambil mudah terhadap kehadiran mereka di persekitaran kita.

Sedangkan hakikatnya golongan inilah yang perlu dibantu kerana kekurangan mereka ini kekal hingga ke akhir hayat. Kalau bukan kita yang sihat, segar bugar ini, pada siapa lagi tanggungjawab hendak disandarkan? Forum yang berlangsung kelmarin membuktikan bahawa masyarakat mula membuka mata terhadap nasib insan-insan istimewa termasuk yang mengalami autisme. Syukran, syukran, syukran.....


Auditorium IPG Kampus Dato' Razali Ismail, Batu Rakit

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...