اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Thursday, September 14, 2017

Kem PT3 Berita Harian (Kuala Terengganu)



Lama saya tak menjenguk ke sini. Bukannya disengajakan, cuma laptop yang 'meragam'. Banyak moment penting tentang Syahmi tak dapat saya update lately. Cuti sekolah hari tu, kalau tak silap 25hb-26hb Ogos 2017 (Jumaat dan Sabtu), kami hantar dia menyertai Kem PT3 Berita Harian di UMT, Gong Badak.

Tak ramai kawan-kawan sekolahnya yang menyertai kem berkenaan. Tapi saya tetap menuruti kehendaknya supaya dapat merasai pengalaman bersama pelajar lain dari sekolah-sekolah yang pelbagai di sekitar Kuala Terengganu dan Kuala Nerus. Kira-kira 70 lebih pelajar lain menyertai kem berkenaan.

Tiada siapa yang menyedari bahawa dia seorang anak istimewa, kecuali kawan-kawan sekolahnya, Syahmi mengutip ilmu dari guru-guru yang dibawa dari luar tanpa segan silu. Tidak malu menunjukkan kemampuannya, membaca doa mengetuai pelajar-pelajar lain sebelum memulakan subjek Matematik. Syahmi juga dicabar guru Bahasa Inggeris untuk menyanyikan lagu Inggeris yang telah diubahsuaikan liriknya kepada yang lebih ilmiah. Akhirnya keberaniannya menyanyi telah mendapat tepukan kawan-kawan.

Jelas sekali kegembiraannya apabila diberi peluang dan ruang. Dia juga mampu melakukannya sebagaimana yang tipikal. Cuma masyarakat kita kurang memberi kepercayaan terhadap mereka yang dilabelkan sebagai OKU. Inilah perjuangan mereka insan-insan istimewa dalam berhadapan dengan kerenah masyarakat.

Semoga terus cemerlang Syahmi...InshaAllah

Senyum hingga ke telinga....

Kegembiraan yang jelas tergambar..
Syahmi bersama guru dan kawan-kawan yang menyertai kem PT3 selama 2 hari

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...