اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Monday, July 9, 2018

Avanza Manual Tau...



Selamat tinggal Terengganu.....si biru bersama tuan barunya
Dua belas tahun menabur bakti kepada kami sekeluarga. Susah senang semua di rasa. Saat Syahmi direject dari sekolah tadika, saat tercari-cari bahu untuk mengadu resah, inilah kenderaan yang membawa kami anak beranak ke sana ke mari.

Ketika usia Syahmi 4 tahun (2006), kami mendapatkan sebuah mpv Avanza 1.3 (M) baru. Harganya murah sahaja ketika itu RM59,000. Jimat minyak, dalam melayan kehendak si anak berjalan ke sana ke mari. Kereta Avanza ni tak banyak songhelnya. Kira 10 tahun pertama memang track recordnya sangat baik. Cuma apabila usia telah melebihi 10 tahun, banyaklah spare parts yang kena tukar. 

Oleh itu, kami terpaksalah melepaskan kepada tuan yang baru dengan nilai terkini RM11,500. Maka pada 28hb June 2018, berangkatlah si biru dibawa tuannya ke destinasi baru untuk meneruskan perkhidmatan.

Tiada lagi kelibat AFR 1416 di Kuala Terengganu seperti selalu. Menitis jugak airmata bila melihat diri mu dibawa pergi. Bukan setahun dua bersama kami. Dua belas tahun tau. Masih terngiang-ngiang Syahmi di kala usianya 6 tahun memanggil AVANZA BIRUUU...

Berkhidmat di Meru nanti, jangan lupa kami di sini










0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...