اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Tuesday, October 23, 2012

Kejayaan Juga Ujian DariNya....


                      Kalau Siti Nurhaliza menjadi kebanggaan semua.....segala gerak geri menjadi tumpuan. Apa yang dibuat semuanya 'kena' bagi sebahagian besar kita. Anugerah diterima hingga penuh almari......namun jangan lupa bahawa ini juga merupakan bentuk ujian supaya kita sentiasa mensyukuri limpahan nikmat dariNya.

Siti Nurhaliza suatu ketika dulu....

                      Bukan maknanya hendak membandingkan kejayaan Siti Nurhaliza dengan secubit kejayaan yang dicapai oleh Syahmi kini. Jauh sangat jaraknya umpama Bumi dengan Pluto.....Cuma rasa bangga sebagai ibubapanya dengan beberapa kejayaan Syahmi sepanjang tahun 2012.  Usaha kami mula menampakkan hasil walau sebelum ini  tiada siapa yang 'cakna' dengan kemampuannya.


                      Tujuan saya hanya untuk mengingatkan diri sendiri supaya tidak alpa dengan kejayaan anak yang sekelumit ini......jangan ada rasa riak dan sombong atas kurnian-Nya. Masih jauh perjalanan Syahmi untuk menempuh ranjau kehidupan. Beringat-ingatlah bahawa kebiasaannya kita lebih mengingati-Nya apabila kita susah.......namun bila kita senang  berapa ramai antara kita yang ingat pada-Nya?


                      Kalau dulu Syahmi hanya berada dalam dunianya sendiri, bersekolah di aliran perdana sendirian tanpa sesiapa yang menghargai kewujudannya di sekolah. Nampaknya sekarang masyarakat sekolah mula sedar potensi anak istimewa ini dengan beberapa kejayaan mengharumkan nama sekolah bagi tahun 2012 dan insyaAllah di masa-masa akan datang....

 
Antara pencapaian tahun 2012 (Tempat Ke tiga Tilawah
 Al Quran Pringkat Negeri Terengganu)


                       Sebenarnya, kejayaan menjuarai Tilawah Pendidikan Khas Peringkat Daerah Kuala Terengganu serta tempat ke tiga Peringkat Negeri Terengganu Darul Iman dan menjuarai juga Pertandingan Esei Peringkat Daerah Kuala Terengganu Selatan kategori Pelajar Pendidikan Khas merupakan pencetus semangat anak ini untuk mengembangkan kebolehannya.

   
                      Semoga Syahmi sentiasa berkeyakinan bahawa anak istimewa juga boleh menyumbangkan sesuatu kepada masyarakat!


                     

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...