اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Sunday, December 2, 2012

Autisme : Fesyen Unik......Bean Bag Clothing


                        Saya bukan kisah dengan dunia fesyen. Apatah lagi perkembangan fesyen di luar negara. Cuma saya  berminat apabila di google wujudnya firma yang merekacipta fesyen untuk si Autisme. Di kota Amsterdam, Erik Nap Art Direction & Design iaitu sebuah firma reka bentuk yang mengkhusus dalam pembangunan identiti jenama, seni, fesyen dan sebagainya, dimana mereka telah mencipta fesyen untuk kanak-kanak istimewa ini.


                       Menurut  laman webnya  " The clothes apply pressure to the body of the child and provide a space to regulate sensory overload". Katanya lagi, "These items are soft, comfortable, and are able to apply equal press across your child whole body. This can help to calm a child down when they begin to show signs of aggression or may consider harming them self or others".


                       Nampak luarbiasa ....hasil seni memang pelik namun harus dihargai. Mungkin ada kebenaran di sebalik rekaan ini. Sekurang-kurangnya ada pihak yang berkesedaran  tentang keperluan kanak-kanak autisme. Sharing is caring..........


Ciptaan yang unik.......


Calm down dear....

                           

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...