اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Sunday, November 16, 2014

Kian Menghampiri....Selamat Tinggal SKSB II


Bermulanya di sini......Sek Keb Seri Budiman II

Cepatnya masa berlalu. Baru kelmarin dulu rasanya saya ke sana ke mari mencari pra sekolah yang menerima kehadiran anak saya untuk memulakan pembelajarannya. Lapan tahun yang lalu (2007), saya sangat bingung memikirkan hala tuju anak saya yang baru disahkan mengalami autisme.


Saya tidak pernah menyangka anak saya yang ini akan bersekolah di sini. Kebiasaannya ibubapa di daerah ini berebut-rebut untuk menyekolahkan anak masing-masing di sekolah-sekolah ternama seperti Sek Keb Sultan Sulaiman I (Sekolah Berprestasi Tinggi). Syawal, abang Syahmi juga bersekolah di Sekolah Keb Sultan Sulaiman 1 suatu ketika dulu. Syahmi juga saya daftarkan dia ke sekolah tersebut pada awalnya kerana ketika itu saya belum mengetahui bahawa dia anak istimewa.


Namun ketentuan Tuhan tiada siapa dapat menghalangnya. Hasil diagnosa doktor pakar telah 'memaksa' saya mencari sekolah yang mempunyai cabang Pendidikan Khas. Akhirnya Syahmi bersekolah di Sek Keb Seri Budiman II dari Pra PPKIBP hinggalah ke Tahun 6. Alhamdulillah.....walau berada di sekolah tidak ternama,  namun Allah telah menemukan Syahmi dengan sekolah yang mempunyai warga prihatin yang belum tentu dimiliki oleh sekolah-sekolah ternama. Apa ada pada nama?

         
Teman-teman Tahun 6 di aliran perdana...
               
Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, dan setiap permulaan juga pasti ada pengakhirannya. Terima kasih Sek Keb Seri Budiman II, anak saya akan meninggalkan sekolah ini dengan ilmu-ilmu berguna yang telah dicurahkan oleh guru-guru sekaliannya.


Hilang di mata namun di hati tidak akan lupa pada guru-guru yang pernah berperanan besar dalam membantu perkembangan penddikan Muhammd Syahmi Asyraff.....Cikgu Rosma Jasni (Guru Pra PPKIBP) Teacher Ling (bekas Guru PPKIBP), Puan Norliza (Guru Bahasa Melayu), Puan Zabedah (Guru Matematik) Puan Fatimah (Guru Sains) Sir Wahab (Guru Bahasa Inggeris), Ustazah Aluzza (Guru Pendidikan Islam) dan lain-lainnya. Semoga cikgu-cikgu semua sentiasa di berkati-Nya selalu....aamiin


Special thanks to Sir Wan Saiful Bahari, kerana dalam diam anda turut menyumbang kepada photo-photo yang menarik dalam setiap aktiviti yang melibatkan anak ini semasa bersekolah di SKSB II.


Terima kasih semua......

       
Guru-guru Sek Keb Seri Budiman II (2014)



         
                                                                                                                                                                                                                       

         

         
           
              

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...