اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Wednesday, November 12, 2014

Majlis Graduasi PPKIBP SK Seri Budiman II



Alhamdulillah.... Majlis Graduasi tahun ini dibuat dengan begitu 'gah' di Auditorium Kebudayaan dan Kesenian Negara, Kuala Ibai, Kuala Terengganu pada hari Khamis bersamaan 6hb Oktober 2014 yang lalu. Lapan belas pelajar akan melangkahkan kaki ke sekolah menengah, merupakan rekod 'graduan teramai' PPKIBP Sekolah Kebangsaan Seri Budiman II setakat ini. Maka tahun hadapan, tiada kelihatan lagi muka-muka comel ini dari pandangan guru-guru. Tiada lagi Syahmi, tiada lagi Zahiruddin, tiada lagi Fawaz dan yang lain-lainnya.

Sepoi-sepoi angin bertiup dari Laut China Selatan
di sebelah kirinya...Auditorium Kesenian dan Kebudayaan Negara

Bukan mudah untuk melatih anak-anak Pendidikan Khas bagi menjayakan sebuah majlis yang seumpamanya. Namun, cacat cela di sana sini tidak menjadi hal kerana kita faham mereka anak-anak istimewa. Keletah mereka membuatkan kita terhibur.


Tetamu yang hadir merupakan ibubapa kepada anak-anak istimewa termasuklah Ustaz Azhar Idrus serta isterinya. Di auditorium yang selesa, berhawa dingin, majlis dimulakan dengan bacaan doa selamat serta diikuti dengan penampilan khas bekas pelajar sekolah ini yang telah pun berusia 19 tahun dengan hafazan surah yang mengasyikkan. Adik Ahmad Fadhlur Ridhwan merupakan bekas Juara Hafazan Kebangsaan (Pendidikan Khas).


Aturcara Majlis
Adik Ahmad Fadhlur Ridhwan serta ayahnya Cikgu Sabri... 
Tetamu yang menjadi perhatian semua.....Ustaz Azhar Idrus dan isteri
Syahmi dipakaikan 'Selepang  Graduasi' serta menerima
cenderahati dari Pn Guru Besar....
Bergambar bersama-sama dengan guru-guru yang mendidik
selama 7 tahun bersekolah di PPKIBP SKSB II .....
Tayangan slide menunjukkan aktiviti PPKIBP sepanjang tahun 2014 antaranya
- Syahmi sedang menduduki peperiksaan -
Jamuan makan tengahari yang lazat....
Syahmi.....layan diri
Sempat lagi Syahmi tumpang glamour......bergambar
dengan Ustaz Azhar Idrus di luar auditorium

Sesungguhnya kemeriahan Majlis Graduasi ini, tidak dapat menyembunyikan kesayuan hati saya untuk mengucapkan selamat tinggal pada seluruh warga SKSB II setelah beberapa tahun si anak belajar di sini. Kerjasama ibubapa dengan para pendidik sepanjang 7 tahun, amat membantu perkembangan si anak. Terima kasih cikgu-cikgu dan PM semua, guru mahupun murid akan bersilih ganti. Namun budi dan jasa akan tersemat sampai bila-bila.


Mungkin anak saya tidak pandai hendak menyatakan rasa hatinya terhadap 'perpisahan' ini. Namun saya percaya, dia tidak akan melupakan tempat jatuh bangunnya, sendu sedannya, tawa rianya di sekolah ini bagi memperbaiki diri untuk menjadi manusia yang berguna suatu masa nanti....TERIMA KASIH CIKGU.....
           


             


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...