اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Sunday, November 30, 2014

Tetamu Ku, Menteri Besar....




Cerita dulu-dulu, saya pernah menghadiri majlis yang turut dihadiri oleh beliau yang ketika itu masih lagi berada di posisi sebagai Exco Pendidikan Negeri Terengganu. Majlis yang dimaksudkan adalah Majlis Penyampaian Bantuan Wang Tambang Persekolahan Murid-Murid Penddikan Khas (ketika itu Syahmi di Pra Pendidikan Khas). Syahmi merupakan salah seorang yang menerima bantuan berkenaan. Majlis tersebut diadakan di Dewan Sekolah Kebangsaan Sultan Sulaiman II, Kuala Terengganu.

Kejadian yang amat mengharukan berlaku apabila seorang anak isimewa telah meluru secara tiba-tiba naik ke atas pentas lalu duduk di ribaan tetamu kehormat tersebut iaitu YB Tuan Hj Ahmad Razif bin Abdul Rahman ketika itu. Majlis terpaksa diberhentikan sebentar, dan dengan selamba YB tersenyum lalu memeluk si anak dengan kata-kata "Tengok ni, anak istimewa dengah hati yang ikhlas tidak takut-takut untuk naik ke pentas bersama saya. Kalau anak tipikal, mampukah mereka melakukan tindakan yang sama?"


YAB Dato' Hj Ahmad Razif Bin Abdul Rahman
(Menteri Besar Terengganu)

Cerita sekarang, hari Rabu 3hb Dec 2014 ini nanti dikhabarkan MB Terengganu akan berkunjung ke pondok usang saya. Beliau akan melakukan press conference atas kejayaan 2 orang anak istimewa negeri Terengganu yang berjaya mendapat 5A dalam UPSR lalu termasuk Syahmi. Rasa nak jatuh jantung saya mendengar berita ini. Saya doakan majlis berjalan dengan lancar. Bagaimana mungkin saya boleh calm down jika tetamu saya nanti seorang Menteri Besar Terengganu? Tak tidur malam dibuatnya.....

Relax lah hati....orang besar atau orang biasa, dia tetap manusia yang mempunyai rasa yang sama. Semoga beliau tergolong dalam pemimpin yang 'cakna' pada rakyat bawahannya. Walau hamba rakyat negeri Perak, namun tetap berbangga dan berterima kasih menumpang di negeri Dato' yang indah...

Selamat Datang YAB Dato' Ahmad Razif bin Abdul Rahman serta rombongannya ke pondok usang kami di Lorong Budiman, Batu Buruk....
            

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...