اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Tuesday, November 21, 2017

Dambaan....



Boeing A380

Dari awal tahun lagi dah didengari beberapa kali dia meminta untuk ke KLIA bagi melihat sendiri kecanggihan pesawat Boeing A380 MAS. Hanya sekadar melihat dari jauh katanya. Bukan untuk merasai pengalaman menaikinya.Huhuhu...pengsan ayah kalau nak naik pesawat ini, ribu-ribuan tentunya, perjalanannya jauh...ke London.

Kenapa pesawat ini istimewa di matanya? Besar, 2 tingkat, 500 penumpang sekali fly. MAS juga memiliki beberapa buah pesawat Boeing A380 termasuk sebuah daripadanya adalah unit yang ke 100 Boeing A380. Sejak tahun 2012 lagi Syahmi mendambakan untuk menyaksikan pesawat ini secara berdepan.

Alhamdulillah, sekurang-kurangnya cita-cita dia telah tercapai. Walau hanya mengintai dari jauh, memadai sudah baginya. Dia tak pernah meminta yang lebih-lebih dari kami. Dia tahu kemampuan ibu bapanya setakat mana.

Pengalaman menjejaki Boeing A380, bermusafir dari Terengganu ke KLIA memang membuatkan dia teruja. Puas hati...berbaloi-baloi setelah berhempas-pulas kepenatan dia menamatkan PT3 yang lalu. Sesekali memenuhi permintaan anak, tidak salahkan?


Penerbangan dari Kuala Terengganu ke KLIA 2


Relax sepanjang perjalanan ...

Menaiki ERL dari KLIA 2 ke KLIA 1

Menuju ke Anjung Tinjau

Hasrat kesampaian, Syahmi merenung jauh, sebuah pesawat Boeing A380 yang akan bertukar
tangan kepada pemilik baru khabarnya

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...