اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Sunday, May 3, 2015

Jom Mandi Sungai...



Bunyi deruan air yang mengalir di celahan batu....menyamankan

Hutan Lipur Sekayu di Kuala Berang, Terengganu penuh dengan kontroversi. Kisah remaja meninggal dunia akibat lemas setelah terjatuh ke dalam air suatu ketika dulu membuatkan hutan lipur ini sunyi sepi seketika dari dikunjungi orang ramai.


Cuaca panas kini seolah-olah ada kuasa magnet yang  menarik kami untuk ke sana. Mencari kesejukan air semulajadi bagi membasahi badan. Bunyi deruan air di sana amat melegakan. Sedangkan air paip di rumah sudah tidak sesejuk dulu.


Sukanya dia bermain air....

3 beranak....Syahmi, Syawal dan ayah...
Sahabat juga abang kandungnya...

Ketika mula berada di kaki bukit kawasan hutan lipur ini, saya terserempak dengan seorang ibu yang sedang sibuk melayan kerenah anaknya yang agak menarik perhatian saya. Sebagai ibubapa yang mempunyai anak autisme, pasti boleh menghidu 'kelainan' yang sama pada anak autisme yang lain, lantas saya bertanya "Anak puan autisme ke". Ibu berkenaan tersenyum lalu saya katakan padanya "Saya pun ada seorang". Saya hanya sempat mengambil gambar dan bertanya pada si ibu, "Siapa namanya?". Lalu si ibu berkata, "Naim".


Naim...juga anak istimewa autisme

Beberapa jam di sana, setelah puas mandi kami makan bekalan serba sederhana yang dibawa. Lalu berkemas untuk balik ke rumah sebelum azan zohor. Seronok bermandi manda, hingga masing-masing keletihan ketika dalam perjalanan balik. Di dalam kereta si abang lena berdengkur, sementara Syahmi masih lagi bertahan dengan tabletnya, sesekali terdengar tawa kecilnya melayan aplikasi kegemaran.....







0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...