اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Sunday, August 30, 2015

Kelmarin Dalam Sejarah...



Kelmarin hari Sabtu bersamaan 29hb Ogos 2015 telah diadakan Program Sarana Ibubapa Linus Pendidikan Khas di BTPN (Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri), Marang, Terengganu. Saya dijemput oleh Jabatan Pendidikan Negeri untuk berkongsi pengalaman dalam mendidik anak istimewa.

1st time dalam majlis yang sebesar ini dihadiri oleh 'orang kuat' JPN (pusat juga wakil dari negeri-negeri lain di Malaysia), membuatkan saya sedikit gementar. Ramai juga yang bagi petua penting bila berada di pentas, kata mereka ANGGAPlah di hadapan kita tiada siapa-siapa. Buat-buat tak nampak. Berkesan ke taktik yang ini??

Faktor usia mematangkan kita, alhamdulillah saya dapat menyampaikan pengalaman yang ada pada saya untuk dikongsikan bersama para tetamu (yang pada mulanya saya ANGGAP tiada...hihihi) yang terdiri dari wakil-wakil JPN negeri selain dari orang kanan JPNT sendiri, Pegawai PPD. Guru Penolong Kanan, Guru Penyelaras, guru-guru juga ibubapa  yang lain dengan lancar. Kekurangan di sana sini dalam penyampaian saya kelmarin merupakan kelalaian/kelemahan saya sendiri, yang bisa berlaku selagi kita bernama manusia.

Mententeramkan diri, berbual dengan teman di sebelah....

Mendengar pesanan dari Tuan Sukni sebelum naik ke pentas

Berdiri di rostrum.....20 minit rasa sebentar masa berlalu

Menerima cenderahati dari Pengarah Pendidikan Negeri Terengganu

Bersama wakil JPN negeri Sabah, Penang dan Perak


Tuan Pengarah Pendidikan Negeri Terengganu bergambar bersama 'orang kuat' JPNT Sektor Pendidikan Khas
 juga wakil JPN dari negeri-negeri di seluruh Malaysia

Pengalaman bermakna kerana buat pertama kali diberi peluang untuk berucap di khalayak ramai. Semoga dapat memberi pengajaran berguna kepada ibubapa lain. Perjalanan kami anak beranak masih jauh untuk ke penamatnya. Kurniakanlah kesihatan yang baik kepada kami suami isteri Ya Allah, agar dapat kami meneruskan perjuangan bagi membesar dan membawa anak istimewa kami Syahmi menuju kejayaan di dunia mahupun di akhirat....aamiin

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...