اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Wednesday, June 20, 2018

Selamat Hari Raya Aidil Fitri 1439H



     


Mungkin agak lewat untuk mengucapkan Selamat Hari Raya buat semua pengunjung blog Autism A Gift From Heaven. Tahun ini agak sibuk dengan persiapan balik berhari raya di kampung hingga tertangguh untuk update blog.

Jambatan kayu Pulau Sekati lokasi untuk sesi photography raya tahun ini
Sekeluarga berhariraya
Berkesempatan juga berkunjung ke Istana Syarqiyyah

Teringin juga rasanya untuk berkongsi di sini kemeriahan suasana hari raya tahun ini. Raya pertama kami masih di Terengganu, maka berkesempatanlah kami bergambar di lokasi menarik di Pulau Sekati. Kami juga ke Istana Syarqiyyah bersama rakyat setempat untuk bertemu dengan baginda bagi mengucapkan selamat hariraya dan merasai pengalaman bersantap di istana kayangannya.

Sementara di sebelah petangnya barulah  kami memulakan perjalanan balik ke kampung di Perak. Kesesakan jalanraya tidak mematahkan semangat kami untuk bertemu sanak saudara di sana.


Disambut dengan deretan kereta anak cucu di laman

Kami memulakan perjalanan balik ke kampung kira-kira jam 3.00 pm dari Kuala Terengganu, 4.00 am baru sampai rumah mak di Kuala Kangsar. Letihnya tuhan saja yang tahu. 12 jam lebih perjalanan kami mengharungi kesesakan kenderaan yang berpusu-pusu balik ke kampung menyebabkan perjalanan kami mengambil masa yang agak lama dari kebiasaannya. Perjalanan yang membosankan dan sekali sekala amat mendebarkan bila menyaksikan kenderaan kejar mengejar untuk cepat sampai ke destinasi masing-masing.

Hari raya ke dua kami di Grik, Perak rumah anak lelaki tunggal dalam keluarga mak dan arwah apak. Alhamdulillah...kali ini ketujuh-tujuh beradik dapat menghadirkan diri. Bukan mudah hendak mengumpulkan adik beradik kesemuanya, kerana biasanya ada sahaja halangan yang tidak dapat dijangka berlaku. Maklumlah masing-masing telah berkeluarga.

Tujuh beradik bersama mak yang masih ada...sedangkan arwah apak
telah lima tahun meninggalkan kami

90% anak cucu cicit mak dan arwah apak ada dalam gambar ini

Semoga kita dapat dipertemukan lagi di lain masa, Kenangan ini akan terus terpahat sampai bila-bila selagi nyawa dikandung badan. Ajal tidak mengenal usia. Bila-bila masa sahaja kita boleh dipanggil kembali menghadap Nya. Hargai masa yang masih ada sebaiknya.

Semoga ukhwah berpanjangan...InshaAllah





0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...