اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Friday, April 12, 2013

Ketar Lutut.....Laju Degup Jantungnya!


Debaran!

Kebanyakan kita pasti akan rasa gugup bila berhadapan dengan orang ramai. Siti Nurhaliza sekali pun tetap akan merasa debarannya bila hendak melangkah kaki ke pentas. Inikan pula kita orang kebanyakan yang hanya naik ke pentas sekali sekala. Tentu berpeluh dibuatnya......Bagaimana dengan anak autisme seperti Syahmi?


Antara pengalaman Syahmi berhadapan dengan orang ramai

Syahmi juga tidak boleh lari dari perasaan ini. Beberapa kali Syahmi di pentas, memang kami ibubapanya juga terasa debarannya dan berdoa semoga Syahmi mampu menyerap debaran yang dialami dengan baik. Bermula dengan penyertaan dalam beberapa majlis Tilawah Al Quran, juga kesempatan untuk menyampaikan hafazan surah di Majlis Hari Raya Autisme Malaysia (2012), dirasakan pengalamannya masih belum  mencukupi. Tentunya kena diperbanyakkan lagi pendedahan buat anak ini.


Nun di pentas sana, Syahmi sedang mengepalai bacaan
 doa semasa perhimpunan sekolah

Baru-baru ini melalui inisiatif guru pendampingnya Puan Rosma, idea untuk mengenengahkan Syahmi bagi mengepalai bacaan doa semasa majlis perhimpunan sekolah telah berjaya dilaksanakan. Ini merupakan tindakan serampang dua mata, sambil membiasakan Syahmi berhadapan dengan orang ramai juga memenuhi tugasan tiap Pengawas lelaki yang diarahkan mengetuai bacaan doa secara bergilir-gilir di pentas. Tentunya sektor Pendidikan Khas sekolah berasa bangga dengan penyertaan anak pendidikan khas dalam acara seperti ini. Sekurang-kurangnya, anak pendidikan khas juga mampu menyumbang sesuatu buat sekolahnya.


Kini bulan April/Mei datang lagi. Majlis Tilawah Quran Pendidikan Khas kembali dan dengar khabarnya kali ini Syahmi akan memasuki dua acara iaitu Tilawah dan Hafazan Quran. Ayat-ayat telah dipilih, semoga Syahmi mampu menggalas tugas berat ini. Masih awal untuk memperkatakan tentang peluang meraih kejayaan, kerana persediaan baru saja bermula.


Doakan kejayaan Syahmi........
                   


                            

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...