اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Sunday, January 1, 2017

Pahit Pun Ditelan Jua...




Suatu ketika di tahun 2018
Bersama-sama kawan di PPKIBP-Sek Keb Seri Budiman 2
Rindu pada saat-saat ini....

Baju baru, kasut, beg sekolah pun semuanya baru. Dia tak pernah mintak. Yang tahun lepas pun masih baik katanya. Cuma kita sebagai ibubapanya, tak sampai hati nak membiarkan dia ke sekolah dengan pakaian lama. Biar dia bersemangat sebagaimana rakan-rakannya.

Tahun ni dia di Tingkatan 3. Umurnya dah masuk 15 tahun. Sepuluh tahun dulu, saya menangis menghantarnya ke sekolah tadika biasa kerana direject oleh pihak sekolah disebabkan kekurangan yang dimilikinya.

Kini, saya bersedih lagi kerana dengan  tiba-tiba dinafikan sekali lagi hak anak saya di sekolah. Baru hari pertama, hari pendaftaran, saya dah dengar suara kurang enak dari seseorang. Walaupun suara itu bukan dari pihak yang sepatutnya bersuara. Kamu mendatangi seorang ibu yang nampak lemah. Hujan lebat turun menyebabkan tiada siapa perasan airmata ibu berderai di pipi. Hina sangat ke anak saya? Mentang-mentang anak ku berstatus OKU, kau pertikaikan kehadirannya di sekolah . Kenapa kamu tidak pertikai kemampuan pelajar lain yang jauh lebih teruk prestasinya? Kenapa?

Tak per....selagi mampu, aku akan berjuang untuk anak aku. Kamu di luar sana tidak tahu susah payah kami membesarkan dia. Moga suatu ketika, kamu semua akan diberi kesedaran betapa sakitnya hati kami ibubapanya bila si anak diperlakukan begitu. Tidak layak lagi kamu dipanggil ustazah, kerana percakapan mu bukan menunjukkan kamu seorang yang bergelar USTAZAH. Adab sopan ku hilang entah ke mana. Namun aku masih mampu menutup aib mu, kerana pertimbangan ku masih ada supaya periuk nasi kamu tidak disimbah pasir.

Ada ubi ada batas, ada hari Allah akan balas....utk menyedarkan kamu. Tidak di sini, tunggulah di sana nanti...Wallahualam

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...