اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Monday, February 18, 2013

Aku Kaya....Aku Kaya di Tahun Baru Cina!!!


Kampung Cina, Kuala Terengganu

Masih belum terlambat untuk memperkatakan tentang Tahun Baru Cina yang disambut pada 10hb February 2013 yang lalu. Tanglung masih bergantungan di sepanjang jalan. Yang pasti, aku kaya.....aku kaya! Kaya dengan limau mandarin pemberian teman-teman berketurunan Cina......hehehe



Bangunan lama dihiasi ukiran yang cantik


Komuniti masyarakat Cina di Kuala Terengganu tidak seramai mana. Namun mereka sangat unik serta pandai menyesuaikan diri dengan persekitaran yang majoritinya di kalangan masyarakat Melayu. Perempuan tua kemas memakai kain batiknya sementara yang lelaki memakai kain pelikat. Mereka juga tidak kekok makan menggunakan tangan serta fasih berdialek Melayu Terengganu.


Mengkagumi pelbagai budaya masyarakat majmuk di Malaysia
                     
                     
Namun, bagi Syahmi seseorang yang teristimewa di dalam lipatan kenangannya masih pada  seorang guru berbangsa Cina, Teacher Hua Hwee Ling. Jasa beliau terhadap perkembangan Syahmi semasa diinklusifkan di mainstream (2009), amat kami hargai. Selamat menyambut Tahun Baru Cina buatnya. Semoga Teacher Ling terus suksess dalam perkhidmatannya sebagai seorang guru di Pendidikan Khas.



Teacher Ling dan Syahmi
                     

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...