اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Saturday, September 24, 2016

Abang...



Hampir sebulan Si Abang berhijrah nun jauh di Tanjung Malim, Perak. Alhamdulillah, dia sudah menyesuaikan dirinya dengan suasana baru di sana bersama-sama kawan serumah, sekuliah. Ternyata dia gembira di sana. Sememangnya dia mendambakan kehidupan tanpa keluarga di sisi, menguji kemampuan diri untuk hidup berdikari.

Walaupun dia pastinya merindui kehidupan kanak-kanak hingga remajanya di sini, demi untuk mencapai kepuasan dan keyakinan diri,penghijrahan ini memang kena pada masanya. Dia sudah dewasa, semoga dia sentiasa dilindungi-Nya. Belajar elok-elok abang, bukan senang nak tempuh cabaran masa hadapan. Persaingan sengit, graduan menganggur berlambak di pasaran.


Abang dah jadi 'Class Rep'...

Abang dah pandai bergaya...

Abang pergi kuliah naik bas...Kiffah

Persekitaran kolej pun cantik

Kawan-kawan sekuliah pun baik

Dewan kuliah selesa

Bersama roommates, Sabahan, Sarawakian, Kelantanese, Perakian....semua ada

Terkini, bersama roommates jalan-jalan menaiki komuter
dari Tanjung Malim ke Kuala Lumpur lalu singgah di KLCC

Tiada lagi alasan untuk tidak berjaya. Kuatkan usaha. Dapatkan keputusan yang terbaik. Ibuayah mendoakan dari jauh supaya kamu sejahtera di sana. Ibu dah mula rasa lega dengan perpisahan ini. Udah boleh menyesuaikan diri dengan ketiadaan kamu di rumah.

Bila terluang, baliklah. Jenguk-jenguk kami di sini. Tanjung Malim ke Kuala Terengganu tu agak jauh jaraknya, tapi jangan bimbang SP Bumi ada, Mahligai pun bersedia untuk membawa kamu balik ke mari. Balik ya...kesian Syahmi tiada teman bergurau senda di rumah.


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...