اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Monday, April 2, 2012

Segalanya........biru

            Bangun pagi,  buka fb....tengok warna biru. Sahabat-sahabat semua bercerita tentang warna biru. Nak pakai baju biru, tudung  pun biru, segalanya hanya berkisar tentang warna biru.


Media perhubungan utama kami di Autisme Malaysia


            Kalau selalu di depan facebook.... mesti ada broadbandnya. Apa-apa pun package istimewa  ditawarkan.... yang pasti si biru juga yang dilanggan. Sebab saya percaya dari dulu hingga kini pada Celcom.


Celcom

                Dalam banyak-banyak warna, mengapa si biru juga yang jadi pilihan? Bila teringat bola tentunya si biru juga menjadi pojaan walaupun akhir-akhir ni si biru asyik semput memanjang. Tentunya Chelsea....bukan Perak negeri tanah tumpah darah teman, mahupun Terengganu negeri teman cari makan....pelik....pelik?


Chelsea
       
               Citer pasal bil-bil yang tiap bulan kena bayar tu, pasti si biru  juga yang  wajib didahulukan pembayarannya. Nanti bergelap pulak kita....jangan buat pasal beb! Tak pasal-pasal meraba sana sini.....dan ada juga yang kain baju tak bercuci berbulan sebab dah tak biasa cuci dengan tangan.



Tenaga Nasional Berhad



              Kalau cukup bulan, tentunya si biru juga di tekan-tekan..tit..tit...tit...tit..tit....ambil duit di ATM machine. Zero balance pun saya tekan juga....takut-takut ada duit jatuh dari langit....hehehe.  Silap haribulan kad ATM kena telan....melopong untuk belanja bulan depan.        


Bank Simpanan Nasional

   
               Rupa-rupanya hari ni, 2hb April....hari Kesedaran Autisme Sedunia...Patutlah segalanya ku lihat hanya warna biru. Semoga kita semua bersatu dalam  memberi kesedaran kepada segenap lapisan masyarakat tentang AUTISME. Kalau bukan kita ibubapa anak-anak syurga ini....siapa lagi? Jangan pinggirkan mereka....


Sambutan kali  ke lima pada 2hb April 2012


             

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...