اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Friday, March 9, 2012

Wanita.....


Wanita seantero dunia dengan pelbagai bangsa dan penampilan !

            
                  Tanggal 8hb March setiap tahun diisytiharkan Hari Wanita Antarabangsa....saya juga tak lupa nak mendedikasikan tarikh tersebut  khas buat  'mem' saya Puan Hayani binti Zakaria atas sumbangannya terhadap kami sekeluarga.

Kalungan bunga buat ibu!

                 Isteri sayalah satu-satunya wanita yang ada dalam keluarga saya. Anak-anak kedua-duanya lelaki, jadi sepatutunyalah ibu menjadi wanita kebanggaan kami. Even pada Hari Wanita pun, ibu masih berkejar-kejar memenuhi tanggungjawab hariannya terhadap keluarga. Subuh-subuh hari lagi memberi tunjuk ajar kepada Syahmi untuk menghadapi exam di sekolah, menyediakan kelengkapan dan menghantar si abang ke perkhemahan Pengakap, ambil dan hantar anak-anak ke sekolah dan macam-macam lagi tugas. Ku takut kalau satu hari nanti ibu submit form cuti.....aduhhhh nak approve ke tak???

Bukan hadiah diminta!


                     Ibu dah lupa Hari Wanita Antarabangsa.....tanggungjawabnya terus dilaksana macam biasa. Itulah  wanita  kami ... Sanggup menjadi lilin menerangi orang lain, sanggup berhujan panas untuk keluarga tercinta. Tiada hadiah yang diminta. Cuma pengertian dari kita di sekelilingnya

                      Pasti besar ganjaraNya di sana......InsyaAllah..


Seluruh jiwa dan raganya untuk kita 

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...