اللهم انت لهاولوعظمت فرجها بفضل بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah! Engkau Jua BagiNya. Jikalau Ia Sukar, Lapangkanlah baginya dengan kelebihan بسم الله الرحمن الرحيم

Tuesday, August 21, 2012

Seketika Beraya Bersama 2 Keluarga Autisme Malaysia di Kuala Kangsar....


                                    Walau sebentar beraya di kampung, rasanya amat berbeza dari tahun-tahun yang lalu. Kalau selalunya dikunjungi sanak saudara yang sepertalian darah, tapi kali ini saya bertemu muka dengan 'adik beradik' yang biasanya hanya bertemu di talian maya Autisme Malaysia Group . Walau berbeza umur namun kami sama dalam satu perkara, kami ibubapa istimewa punyai anak syurga Autisme.


Dari Kiri: Suami Kepada Mayzatt Maisya, Saudara Hasfizal,
 Abang Long Samsul, Syahmi dan  Umar Hasfizal
                       
                           Bagi yang sudi bertandang untuk beraya ke kampung kami di  Kuala Kangsar, terima kasih tak terhingga terutama pada Hasfizal,Marina suami isteri serta keluarganya, Mayzatt Maisya dan suami juga anak-anak. Bersembang bagai telah lama mengenali, agaknya kalau ramai lagi turut serta entah macam mana meriahnya suasana.

Dari Kiri:  Pn Marina Ariff, Pn Mayzatt Maisya, Kak Ani (Isteri Abang Long Samsul)

                                   Kemeriahan yang berbeza dirasa bila dikunjungi oleh sahabat-sahabat seperjuangan dalam mendidik anak autisme. Berkongsi rasa suka dan duka, pemberi dorongan dan penyelamat jika ada di antara kami yang hampir tewas dalam mengharungi cabaran mendidik amanahNya ini.

Syahmi dan Umar serta anak-anak tetamu yang lain
 sedang berkongi minat melayari internet
     
Syahmi dan Umar sedang menonton TV 
                       
                               InsyaAllah.........jika diizinkanNya di lain masa kita jumpa lagi. Apa-apa pun, Pak Long dah jumpa face to face dengan SARAH (anak syurga Mayzatt Maisya) serta UMAR HASFIZAL antara idola autisme di negara kita yang sering berada di TV dan di dada akhbar dengan anugerah suara yang istimewa.....menyanyi, mengaji semua di genggamannya.

                               Semoga tetamu istimewa kami kali ini , Sarah dan Umar menjadi anak-anak yang membanggakan ibubapa masing-masing.....Ameen.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...